A belső csend megteremtésével, a lassú idő élményének megélhetővé tételével, a megállás, a pihenés lehetőségével “varázsolja el” a gyermekeket a Varázsjáték. A gyermek elfogadásával, megértésével, belső lélektörténéseinek támogatásával erősíti meg őket, kiteljesíti önértékelésüket, önbizalmukat. Páros és csoportos játékaival a társas kapcsolatok fejlődését segíti elő. A játékok során a gyermekek kialakíthatják a képzelet és a valóság képeit, beindítva, mozgásba lendítve a képességeket. A fantáziajátékok képei – az előre elkészített okos-eszközök képei és fantáziát behatároló játékaival szemben- elősegítik a teljes személyiség gazdagodását, a kreativitás növekedését, a verbális és grafikus kifejezésmód nagymértékű fejlődését.
A SZPT gyakorlati megvalósításának, a Varázsjáték, megtekintéséhez kattintson ide!
Miben segítenek a Varázsjátékok, az SZPT?
Pedagógusoknak óvodai / iskolai csoportokban:
- segít a csoportfolyamtokba nyugalmat, békés (játék)időket hozni
- segít az SNI-s gyermekek elfogadásában, a velük való tartalmas munkában
- segít a magatartászavaros gyermekek csoportra hangolásában
- segít a hiperaktivitásra hajlamos gyermekek belső ritmusának megtalálásában
- a játékfolyamatban megszülető csenddel segíti a visszahúzódó gyermekek kinyílását
- oldja a magukba forduló gyermekek zártságát
- megerősíti, kiteljesíti a képességstruktúrát
- emeli a kognitív képességek szintjét
- megerősíti a társas kapcsolatokat, a felnőtt-gyermek kommunikációját…
Pszichológusoknak:
mind egyéni, mind csoportos szinten jó terápiás lehetőség a speciális nehézségek feldolgozásában:
- gyászmunkában
- váláskor, a szülők nehézségeiből fakadó, a gyermekre vetített érzések feldolgozásakor
- érzelmi elakadásokban
- traumatikus élmények szimbolikus feldolgozásában
- intrauterin és/vagy születési traumák átdolgozásakor
- autisztikus tünetek oldásában
- hiperaktivitás ritmustalanságának ritmusba hozásában
- az elhanyagolásból fakadó deficitek feltöltésében
- az abúzus szimbolikus feldolgozásában…
Gyógypedagógusoknak segítséget nyújt:
- a megkésett beszédfejlődésű gyermekek beszédindításához
- a szókincs aktiválásához
- a beszédhangok automatizálásához
- a fogalmazás készségeinek fejlesztéséhez
- a finommotorika fejlődéséhez (verbális és grafikai szinten)
- a mozgásritmus áthangolásához (hiperaktivitás vagy erős gátlás esetén)
- a deficites készségek maximális kiterjesztéséhez a fantázia segítségével, az idegrendszer ráhangolásával
- a képességstruktúra megerősítéséhez…
Kapcsolat: varázsjátékok@gobelorsolya.hu