A Varázsjáték: képzeletjáték
Az óvodás-, és kisiskoláskorban a képzeletnek vezető és szervező ereje van a gyermekek értelmi (kognitív), érzelmi (emocionális) és társas (szociális) életében. A képzelet képet teremt, ami lehetővé teszi, hogy a gyermekek képessé váljanak új dolgokat teremteni, megtanulni, begyakorolni. Képet teremtenek magukban a másikhoz való kapcsolódás öröméhez, és segítségével mélyebben átélik élményeiket, az azokat megtöltő érzelmekkel együtt. A Varázsjátékok a képzelet birodalmába röpítik a gyermekeket, ahol létrehozhatják saját belső képi világukat, melyek vezérlő egységként működnek a képességek kimunkálásában, az élmények feldolgozásában.
Mi történik egy – egy játékalkalommal?
A gyermekek fogadása és játékba való meghívása után körben leülünk a földre, hogy a csenddel segítve egymást meghallgassák a gyermekek a Varázsjáték meséjét (a Varázsjátékos kötetekből). Ezután a játék nyomán keletkezett belső élményeiket fogalmazzák meg a gyermekek, mindezt le is rajzolhatják, hogy azután el is mesélhessék rajzuk történetét a “játékmesternek”. A játék befejezése után elbúcsúzunk a gyermekektől és várjuk őket a következő alkalommal.
Egy gyermekre szabott játékfolyamat
A játékok sorozatában találják meg a gyermekek azokat a varázsjátékos meséket, melyek megszólítják őket, melyek segítenek – szimbólumaikkal – örömeik és nehézségeik feldolgozásában, elfogadásában, ha szükség van rá: átformálásában, hogy azok személyiségük építőköveivé váljanak, és segítsék őket az újabb örömök befogadásában vagy a nehézségekkel való megküzdésben.
A Varázsjáték – folyamat hátterének megismeréséhez kattintson ide!